Om klubben

B1908 som klubben til dagligt bliver kaldt hedder rigtigt Boldklubben af 1908. Klubben er kendt for at være en social klub dybt forankret i lokalsamfundet i Sundby lige i hjertet af Amager.

B1908 er en klassisk dansk forening hvis formål er at spille fodbold under DBU. Det gælder for alle aldre og køn og B1908 tilbyder pigefodbold, drengefodbold, seniorfodbold, “gammelmands” fodbold, morfodbold og sågar babyfodbold på Amager.

Vi værner om det sociale og har ingen ventelister. Breddefodbolden trives i B1908 og når der er årgange der stikker ud og kan spille med med de store, så får de hold tildelt de resourcer de har brug for.

Flere landsholdsspillere kommer fra klubben; de kendteste er nok Miklos Molnar, der nåede 18 landskampe, Ole Tobiasen der nåede 6 landskampe samt Michael Jacobsen, som fik 5 landskampe i sin tid i AaB i perioden 2009-2010. Herudover har B1908 haft flere spillere på ungdomslandsholdet, f.eks. Sebastian Svärd og Christian Traore.

1. senior spiller hjemmekampe i Sundby Idrætspark, Englandsvej 61, 5 minutters gang fra klubhuset på Sundbyvestervej 95.